donderdag 14 oktober 2010

St.Maria Goretti Girls Training School

Na mijn kennismakingsbezoek aan deze school, maakte ik een afspraak met de computerleraar om een les van hem te volgen en om te bespreken wat ik er zelf kan betekenen. Op het moment dat ik aankwam was er net een technicus bezig de twee computers die het niet deden te inspecteren. Hij zuchtte en steunde terwijl de Sister hem hoopvol bleef aankijken. Een pc is in elk geval afgekeurd; dat was er eentje die nog op DOS en Windows 95 draaide. Die kan dus op de schroothoop.
Mr.Geoffrey haalde de leerlingen op (6 meiden) die de les zouden volgen. Er waren twee computers beschikbaar. Hij vroeg hen als eerste opdracht de computers op te starten. Bij de een lukte dat, de andere kregen ze niet aan de praat. Van alles werd aangesleept, zoals een mes en een schroevedraaier maar ook hiermee kreeg de meester het apparaat niet aan de praat. Uiteindelijk heb ik mijn laptop maar uit mn tas gehaald tot grote verrassing van de meiden. Ze hadden zo’n ding nog nooit aangeraakt en nu mochten ze er zelfs op werken. In een proeftekst die ze als opdracht in een tekening moesten plaatsen, werd dan ook de zin geschreven: Jacky, we love you.
De leraar blijkt zeer capabel, kan zijn kennis op een goede manier overbrengen. Hij heeft dan ook zeer leergierige leerlingen. Na afloop van de les heb ik ze de foto’s en het filmpje laten zien die ik gemaakt heb tijdens mijn vorige bezoek.

Voor de lunch werd ik uitgenodigd in het huis van de Sister. Daar bleek nog een Sister te zijn en een pastoor. Er stond een uitgebreide, rijke maaltijd klaar. De inrichting van het huis, de maaltijd en de met gouden kettinkjes omhangen fors gezette pastoor, maakten het contrast nogal groot tussen de leerkrachten, de kinderen in de school, hun verblijf en hun maaltijd.

Maar Geoffrey ging desondanks na zijn werkdag zeer blij naar huis met een USBstick die vol gekopieerd was met lesmateriaal en muziek!
En ik werd weer naar huis gebracht met een luxe auto door Robert, ook o.a.leraar op de school. Hij had voor deze gelegenheid zijn vrouw opgehaald, die zo graag met mij wilde kennismaken. Ze nodigde me voor a.s. zondag uit om te lunchen bij haar ouders. Daar ga ik graag op in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten