donderdag 7 oktober 2010

Het leven in de banda

Vanavond kreeg ik Charles op bezoek. Hij coördineert vrijwilligersprojecten van Counterparts/SYPO. Vanaf het eerste uur is hij betrokken. SYPO is in 2003 begonnen met de oprichting van het Yoghurtproject. Hierin worden drachtige Friese koeien aan vrouwen gegeven die een weeskind op willen nemen. Daarna zijn er nog vele projecten gestart en Charles heeft het er erg druk mee. Het is een man met veel idealisme, geduld en hart voor zijn land. Van oorsprong is hij journalist. Vanavond nam hij rustig de tijd om me te informeren over de mogelijkheden die ik kan gaan onderzoeken. De komende week zal ik diverse projecten bezoeken en inventariseren wat er nodig is op gebied van computeronderwijs. Morgen staat er een bezoek gepland bij het YMCA ;-( hier in Mukono).

Ik heb vanmorgen een filmpje gemaakt van het guesthouse Besaniya. Het is een beetje lang geworden maar het inkorten is vooralsnog mislukt. Ik heb inmiddels een paar pogingen ondernomen om de kwaliteit van het filmpje verhogen, maar ben er niet in geslaagd. Voor degenen die het desondanks interessant vinden, heb ik het toch maar laten staan. Let wel, tekst en beeld lopen niet synchroon. Zie het filmpje.

4 opmerkingen:

  1. Super tof filmpje Jacky! Leuk om eens goed te zien hoe het daar nu uitziet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bob, leuk dat je het filmpje zag. Maar het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Ik haal hem er weer even af. Morgen even aan knutselen. Nu eerst maar eens slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Synchroon of niet, je maakt me wel nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Synchroon of niet "het scheelt me niks",het is heel erg boeiend.Nu krijg ik er meer een beeld bij.Wat die bewakers precies voor fruit aten begreep jij volgens mij niet.
    Bij Paul begint het wel te kriebelen al die elektriciteit, maar wij gaan toch maar naar... Portugal.
    Liefs en kus van zus Joke

    BeantwoordenVerwijderen