vrijdag 8 oktober 2010

Afrikaanse afspraken

Vandaag in aanraking gekomen met het maken en nakomen van afspraken op de Afrikaanse manier. Charles zou me gisteravond bellen om me tijd en plaats door te geven van een afspraak die ik vandaag zou hebben met iemand van de YMCA. Vanmorgen nog geen reactie en toen ik hem zelf belde, zei hij dat hij zo terug zou bellen. Na een uur nog niets gehoord en omdat ik toch overal mobiel bereikbaar ben, ben ik met mijn nieuwe huisgenoot (Tias) naar de city (Mukono)gegaan. Daar belde Charles en gaf ons een meetingpoint aan. In plaats van de YMCA'er, zat hij er met een docent van de universiteit (Geoffrey) die geïnteresseerd is in computereducatie. Het werd een leuk en geanimeerd gesprek en ook een leuk contact voor Tias, die het ook allemaal nog moet uitvinden wat hij hier de komende vier maanden voor nuttigs kan gaan doen. Geoffrey doceert mediatechniek (radio, TV) en heeft een klein studiootje waar hij met een aantal studenten opdrachten uitvoert (PRfilmpjes voor bedrijven, reportages etc.) We zijn met hem meegegaan naar die studio. Een super klein kamertje waar wat apparatuur stond en waar 4 studenten aan het werk waren. Vervolgens wees Charles ons de locatie van YMCA waar we om 16 uur een afspraak zouden hebben met de directeur. Voor die tijd zou ik nog terug naar het guesthouse met Geoffrey die mijn lesmateriaal graag wilde zien. Maar een heftige, lange regenbui gooide dat plan door de war. Want als het zo regent lijkt het hele openbare leven plat te gaan. Iedereen schuilt en wacht dat de regen voorbij is. Ook de boda boda's rijden niet en staan allemaal te schuilen. Zo konden we dus niet weg en zijn we maar in de stad gebleven tot aan de afspraak bij het YMCA. Toen we daar op precies de afgesproken tijd arriveerden, bleek er toch een misverstand... De afspraak was bedoeld voor morgenochtend 11 uur.... De directeur zat nog in Jinja, 100 km verderop.
En zo loopt zo'n dag heel anders dan gedacht. Vanavond kwam Geoffrey nog wel langs en het grappige is dat hij bekende dat hij zelf zo graag wil leren omgaan met Facebook, Twitter etc.(hij is al wat ouder). En of ik hem daarin wil helpen. Hij durfde me het bijna niet te vragen. Echt LOL! Nou ja, het is wel duidelijk: hij is bij mij daarvoor aan het juiste adres.
Morgen weer twee afspraken: eerst komt iemand van een meisjesschool in mijn banda en daarna de afspraak met YMCA in de city.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten