vrijdag 29 oktober 2010

De donaties voor USBsticks

Er zijn een aantal mensen die naar aanleiding van mijn blogs geld hebben gedoneerd om USBsticks te kopen. Dat is hier een dankbare informatiedrager en ik heb er al een aantal leraren heel blij mee kunnen maken. Het idee was om de sticks in Nederland te kopen en aan mijn vriendin Marleen mee te geven, die me volgende week komt bezoeken. Maar de kosten per stick blijken nogal flink hoog te zijn. Voor Ugandese begrippen is het echt een fortuin. Om deze dingen zo gemakkelijk te blijven weggeven, vind ik daarom toch niet zo’n goed idee. Van mijn zus krijg ik er nog een aantal sticks toegestuurd en daar wil ik het de komende tijd mee proberen te doen.

Bij nader inzien wil ik het geld liever op een andere manier gaan besteden. Het volgende idee ga ik met Lenke verder uitwerken:

We gaan kijken of we het computeronderwijs bij de gehandicapten in Nkokonjeru structureler kunnen gaan opzetten. En er voor zorgen dat daar de juiste voorzieningen komen. Ik kan me goed voorstellen dat het geld dat ik tot nog toe ontving, daar goed besteed zal kunnen worden.
Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang!

1 opmerking:

  1. Super hoe je daar bezig bent Jacky. IK blijf je volgen, als ik even niet kom moet ik veel bij-lezen zoveel maak je mee. Echt leuk dat je het allemaal zo goed bijhoudt.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen