zondag 3 oktober 2010

In Uganda!

Het is gelukt, ik ben gearriveerd. Nu gaat het blog dus echt beginnen. Maar o jee, wat zal ik moeten wennen....hele trage internetverbinding en een brak toetsenbord (op pc van het guesthouse). Letters blijven steeds hangen. Nou ja, toch boven verwachting dat ik in de eerste uren van Uganda al kan bloggen.
Aan een ieder die naar de zuidelijke werelddelen wil vliegen, raad ik de Emirates aan. Een relatief jonge vliegmaatschappij met een nieuwe vloot. Veel ruimte in de toestellen en van alle gemakken voorzien. Ik heb het er naar mn zin gehad. Van Dubai niet veel gezien want het was al middernacht. Maar een hypermodern vliegveld.


Op Entebbe stond Habat, de afhaaloegandees, met een papiertje in de lucht te zwaaien met Jacky erop. En hij bracht me in een luxe car over stoffige (asfalt) wegen, naar het ICU guesthouse in Kampala. Dit house is van alle gemakken voorzien en de eigenaar is Sander, die hier met zijn Nederlands gezin al zo'n drie jaar woont. Ik moet nog horen wat ze hier allemaal uitspoken. Ik zal hier 2 nachten blijven. Morgenochtend staat er een rondleiding met gids gepland door de stad. Als ik maar geen goud of zilver omhang, want dat is in het stadse leven teveel een uitdaging hoorde ik net.

8 opmerkingen:

  1. Dag lieve Jacky,

    Zo te lezen zit je er helemaal in. Ik kan bijna de geluiden van veel mensen en verkeer, het tropische klimaat, de geuren en de kleuren meemaken. Fijn om met beide voeten weer op de grond te staan of om op een comfortabel bed te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey J!

    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan met de reis! Veel plezier daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, Jacky, dat lijkt een heel goed begin! Nog veel meer goede ervaringen en belevenissen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whoohoo, het grote avontuur is begonnen! Geniet ervan! Ik ga je op de voet volgen! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jacky,
    Steeds even kijken of er al bericht is uit Uganda en yes jij bent er. Lekker uitrusten en bijkomen van de reis. Laat Uganda nu maar komen,toch? Wij blijven jou volgen.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha lieve Jac,
    Fijn dat je er bent!Kom eerst maar lekker aan!Ik heb nu al je blogberichten gelezen vanaf januari.En vind het fijn om op deze manier mee te genieten van jouw avontuur! Dikke kus, Magda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Jacky!
    Wat leuk om te lezen dat je geland bent. Het grote Habatavontuur is begonnen! Hoe is het guesthouse, kan Sander een beetje goed koken;-)
    Van Kampala op naar Mukono...enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk goed aangekomen! Gaaf om te volgen wat je allemaal meemaakt en onderneemt. Ik had niet gedacht zo snel al zoveel blogs te zien. Leuk!

    karin

    BeantwoordenVerwijderen