zondag 26 september 2010

Het reisplan

Nog even op een rijtje waar mijn reis naar toe zal gaan. Ik reis met vliegmaatschappij Emirates, op zaterdag, rechtstreeks naar Dubai. Daar zal ik de nacht in de wachtruimte doorbrengen op het vliegveld. Vervolgens zal ik zondag via en tussenstop in Addis Abbeba in Entebbe aankomen. Ik heb een 'ophaalpakket (ofwel een ophaaloegandees) aangevraagd en als alles gaat zoals ik het als westerling heb gepland, staat er iemand op het vliegveld met een bordje Jacky. Vandaar met de auto naar Kampala (1 uur rijden) die me brengt naar het ICU guesthouse. De volgende dag krijg ik een uitgebreide rondleiding door Kampala. Op de derde dag na aankomst, rij ik met een taxi naar Mukono, naar het guesthouse van SYPO. Dit is ongeveer 20 km. noordelijk van Kampala.

Ik ga vrijwilligerswerk doen via Counterparts/SYPO. Zie verder ook mijn blogbericht van juli.
Counterpart Travels is een project van de Nederlandse hulporganisatie SYPO, opgezet om op inhoudelijk relevante manier te voldoen aan de veelvuldige vragen aan SYPO van mensen die vrijwilligerswerk zouden willen doen in Oeganda. Omdat de meeste vrijwilligers niet goed bij SYPO-projecten zelf te plaatsen zijn, is Counterpart Travels opgezet om ook posities buiten die projecten te vinden; posities die beter voldoen aan de ervaringen en interesses van de vrijwilliger. Alle opbrengsten van Counterpart Travels komen ten goede aan SYPO, die daar ondernemende hulpprojecten van opzet in de regio Mukono.

Gisteren kreeg ik een mail van de (Nederlandse) directeur van SYPO, Duko Hopman. Ik zal hem niet aantreffen in Mukono want hij verblijft op dit moment in Nederland. Hij meldt dat behalve voorbereidingen van het computeronderwijs er concreet nog niet zoveel dingen zijn die ik al kan doen.
Het zal dus wellicht veel improviseren worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten