zaterdag 4 september 2010

Visum



Vandaag mijn visum opgehaald. Heb het online via het Visumburo geregeld. Een visum wordt alleen afgegeven door de Ambassade, die in Brussel zit. Het is mogelijk om zelf paspoort, contant geld en een kopie van een retourticket op te sturen. Maar ik heb het toch maar via de ANWB geregeld. De dichtstbijzijnde ANWBwinkel neemt je paspoort in en ze verzorgen het verder in combi met het online Visumburo. Deze route leek me wat safer, maar ook wel weer duurder. Op het vliegveld van Entebbe is het natuurlijk ook te regelen, maar daar doen ze nogal eens moeilijk als je een langere tijd wil verblijven. Maar als je extra dollars toeschuift, krijg je ook van alles geregeld.
Ik had een visum voor drie maanden aangevraagd, maar ze hebben er vier van gemaakt. Ik kan tot 27 januari 2011 in Uganda blijven ;-))

De Zwerver
Ik kocht een kaart van Uganda, schaal 1.700.000. Echt leuk om me te oriƫnteren. Dat kan op Googlemaps ook, maar zo'n ding op tafel heeft ook wel wat. Ik kocht er ook een erg leuk boekje Oeganda, het ultieme voorpretboekje, in de serie tegastin.nl

2 opmerkingen:

  1. Zo je bent alweer over een drempel op weg naar het avontuur. Zo bij elkaar lijkt het al een heel project.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boeiende blogs op weg naar Uganda! Ziet er goed uit. Zet 'm op met de verdere voorbereidngen!

    BeantwoordenVerwijderen