donderdag 30 september 2010

Contact onderhouden

Tijdens mijn verblijf in Uganda zijn er vele mogelijkheden om contact te onderhouden. Ik lees op internet het volgende:

Uganda beschikt over een goed mobiel netwerk en ik kan vrijwel overal bereikbaar zijn. Ik koop een Ugandese SIM-kaart, hiermee krijg ik een ander mobiel telefoonnummer. MTN is het netwerk met het beste bereik. Vanuit Nederland kan je vanaf zo'n 8 cent per minuut naar Ugandese mobiele nummers bellen, als je op internet het nummer van een 'belpiraat' zoekt. Dat is een nummer dat je draait voordat je het eigenlijke nummer draait; bellen wordt er een stuk goedkoper van. Bellen van een Ugandees nummer naar Nederlandse nummer is ook niet duur -meestal zo'n 25 cent per minuut- en sms'en kost zo'n 8 cent per sms. Bedenk wel dat sms'jes niet altijd aankomen. Pakketjes of brieven kunnen naar Oeganda gestuurd worden, naar het p.o. box nummer van SYPO in Uganda. Verder is er altijd een internetcafé in de buurt, nooit duurder dan een paar euro per uur.
Hier kan ik dan bloggen, twitteren, foto's en film uploaden, e-mailen. Maar ik zal er wel (veel) meer moeite voor moeten doen als ik in Nederland gewend ben....

1 opmerking: